De perfecte werkomgeving
Heijmans is de ‘Most Valuable Partner’ (MVP) van de vorige editie van de WorkPlace Xperience en zijn er natuurlijk ook in 2025 bij.
Most Value Partner
Vorig jaar was voor Heijmans een groot succes, van MVP tot de verschillende sessies die ze op de stand organiseerden. “De combinatie tussen kennisdelen op de verschillende podia en de stands als landingsplaats is erg waardevol. Zo organiseerden we afgelopen jaar een rondetafelsessie en nodigden we alle deelnemers naderhand bij ons op de stand uit voor een lunch. Dat werkte heel goed.” Het winnen van de MVP-awards was voor iedereen bij Heijmans een prettige verrassing. “Dat was bijzonder, een fijne erkenning voor ons harde werk voorafgaand aan de WPX. Dit was dus echt een team effort waar we samen hard aan gewerkt hebben. Een beloning in de vorm van de MVP-award was daarom een mooie kers op de taart.”
Werkgeluk en welzijn
Ook dit jaar zijn er veel thema’s die niet mogen ontbreken volgens Heijmans. “Waar wij met Heijmans dit jaar op inzetten zijn de thema’s werkgeluk en welzijn. Dit zijn cruciale thema’s binnen organisaties, maar te vaak wordt vergeten dat de fysieke werkomgeving een doorslaggevende factor is.”


Voor Heijmans zit dat hem in een inmiddels welbekende valkuil: ‘sick building syndrome’. “We weten dat gebouwen die niet bijdragen aan het welzijn van hun gebruikers leiden tot lagere productiviteit, meer ziekteverzuim en een dalende medewerkersbetrokkenheid. Dit probleem verdient meer aandacht – en meer actie. Want hoe mooi is het als we een gebouw creëren waar je fluitend naartoe gaat?”
Heijmans heeft een grote invloed op de gebouwde omgeving. En vanuit die rol nemen ze ook de verantwoordelijkheid. “Maar ook wij staan nog redelijk aan het begin van deze reis en kennis aan het opdoen. Op die reis nemen we iedereen die hierin is geïnteresseerd tijdens WPX graag mee. We kunnen dit namelijk niet alleen oplossen en zullen de keten – en verschillende afdelingen binnen organisaties - nodig hebben om dit effectief aan te pakken.”
De perfecte werkomgeving
Tijdens de WorkPlace Xperience wil Heijmans een afschildering van de perfecte kantooromgeving laten zien. “Daarvoor gebruiken we onze hub. Dit wordt meer dan enkel een landingsplaats waar we kennissessies organiseren en mensen spreken over gebouwen waar je graag bent. We zetten in op een hub waar je verschillende gelukmakende elementen ervaart en met ons in gesprek kunt gaan over wat een gelukmakend gebouw moet zijn en hoe we daar komen. Welke dat precies zijn, dat gaan we niet verklappen, daarvoor zul je bij ons op de stand moeten komen.”
De kennisdeling over dit onderwerp is iets dat erg belangrijk is. “Wij willen van bezoekers graag horen wat zij al voor elkaar gekregen hebben, maar ook welke lessen zij geleerd hebben in pogingen het werkgeluk te verhogen.”